Stort udvalg af blomsterfrø, økologiske frø og grøntsagsfrø

Fra frø til en færdig plante

Oplev glæden ved at sætte et frø til at spire og se det udvikle sig til en færdig plante – det er en fascinerende og livsbekræftende oplevelse.

Gå på opdagelse i vores brede udvalg af frø, hvor du finder blomsterfrø,grøntsagsfrø, krydderurtefrø samt en hel del økologiske frøsorter. Der er både de gængse sorter samt de lidt mere usædvanlige og eksklusive sorter – alt pakket i smarte frøposer, som indeholder den vigtigste information direkte på posens forside.

Se vores vejledning om dyrkning af planter fra frø.

Spændende frønyheder 2022

I år har vi fået hele 44 frønyheder både blandt blomsterfrøene og grøntsagsfrøene.
Heriblandt sommerfugleblomst mix, blomstermix for nytteinsekter, kornvalmue `Mother of Pearl`, Sommerfloks `Cherry Caremel` og mange flere.

Der er også kommet en del spændende nyheder blandt grøntsagsfrøene, heriblandt bladbede `Fireworks`, blomkål `Blumini`, kanelbasilikum `Cinnamon`, feldsalat `Vit` og mange flere.

Bladpersille `Ertholm` - en af frønyhederne i 2022

Bladpersille `Ertholm` har en stærk kulturhistorie med rødder i Ertholmene i Danmark. Det er en meget velsmagende sort som minder om og samme stil, smag som bredbladet persille. Den har kortere stilke og er mere klima bestandig og giver en lang høst periode. Denne velsmagende bladgrøntsag blev opfundet af Klaus og Kia, som flyttede til Christiansø, hvor de fandt den vilde og helt unikke persille.

Der er stor uenighed om persillens oprindelse. Nogle mener, at Sardinien er fødestedet for persillen, andre siger, at Grækenland er det. Mest sandsynligt blev persille introduceret til Danmark i det 14. århundrede som en lægeplante. Roden og frøene blev brugt til blære-sygdomme, skoldkopper og nyresygdomme.

Økologiske frø

Interessen for økologiske frø har været stigende, og vi kan med stor glæde oplyse, at vores frøsortiment af økologiske frø endnu engang er blevet udvidet. Du kan nu finde hele 116 forskellige økologiske blomsterfrø, grøntsagsfrø og krydderurtefrø. Se alle de økologiske frø lige her.

Gå på opdagelse og bliv inspireret til den kommende plantesæson i vores webshop, hvor du finder et bredt udvalg af plantefrø. Bestil til levering direkte i din postkasse eller til selvafhentning i planteskolen.

Gå på opdagelse i vores frøsortiment og planlæg den kommende plantesæson.