Drivhus Center Aalborg

Drivhuse og orangerier

Drømmer du om et drivhus eller orangeri i haven, er du velkommen til at kigge forbi planteskolen og se udstillingen af Juliana drivhuse.

Et drivhus er en god investering for dig som ønsker at forlænge havesæsonen og have egne friske råvarer, men også for dig, som ønsker at skabe egen grøn oase til hygge, ro og fordybelse.

Mulighederne er mange og du er velkommen til at kontakte vores drivhussælger fra Gug Anlæg på 29 40 14 40 eller aalborg@drivhuscenter.dk og få en snak om, hvilket drivhus eller orangeri der eventuelt kan opfylde dine drivhusdrømme. Gug Anlæg kan også være behjælpelige med opsætning af dit nyt drivhus.

Hvilket drivhus skal du vælge?

Drivhuse fås i forskellige størrelser, og du kan vælge, om du ønsker glas eller polycarbonat, og om du vil have sokkel under drivhuset.

Overvej følgende spørgsmål, når du vil købe et drivhus.

• Hvad skal huset bruges til? Ophold, dyrkning, formering, andet?
  • Hvilken model form vil passe dig bedst?
  • Hvilken størrelse kan opfylde dine krav?
  • Hvor meget plads er der hvor huset skal placeres?
  • Hvad kan et orangeri give af muligheder, som et drivhus ikke gør?

Kontakt:

Drivhuskonsulent (Træffes udelukkende efter aftale): tlf.: 29 40 14 40
    aalborg@drivhuscenter.dk  Se mere hos Drivhuscenter Aalborg her.

Kom forbi planteskolen og se det flotte hus.

Reparation af drivhus glas

Har uheldet været ude, og skal du udskifte et glas i drivhuset, kan vi anbefale Glasbutikken. Hos Glasbutikken kan du købe drivhusglas i forskellige standard størrelser, men du kan også bestille glasset på det mål du ønsker. Glasbutikken tilbyder attraktive priser og levering mellem 3 – 7 dage. Beregn din pris og bestil her.

Tilbehør og planter til dit drivhus

Når drivhuset er opstillet, har du mulighed for at tilkøbe diverse tilbehør som hylder, borde, ophæng mv. Hos os i planteskolen vil du finde diverse tilbehør som kroge, hylder, glasholdere, drivhusbolte, plantespiraler og meget mere. Vores sortiment af drivhus – tilbehør i planteskolen varierer, så kig forbi og se, om vi har det tilbehør du står og mangler. Tjek eventuelt vores webshop og se hvilket drivhustilbehør der er lagt online.

Vinplanter velegnet til dyrkning i drivhuset

Det er helt oplagt at have en vinplante i drivhuset både for at nyde saftige vindruer, men også for at skabe stemning og hygge i drivhuset. I planteskolen har vi et fint sortiment af vindruer, og der er både spisevindruer og sorter til at lave vin på. En god spisevindrue til drivhuset kan f.eks. være Vitis `Souvenir`, som giver søde og smagfulde røde druer samt den kerneløse `Vanessa` vinplante som giver fine mellemstore spisedruer. Der medfølger en gratis plantevejledning og en lille pose med kalk.

Er du i tvivl om hvilke vindrue du skal vælge til drivhuset, så tag endelig en snak med én af vore gartnere i planteskolen. Se flere vinplanter her.

Planter til drivhuset

Er du én af de heldige drivhusejere, så har vi lavet en inspirationsliste med planter du kan dyrke i drivhuset:

• Vinplanter er helt oplagte til at have i drivhuset, og der er flere gode og sunde sorter, som du kan vælge imellem. Vinplante sortimentet varierer, men du kan se en lille del af vores sortiment i vores webshop eller kontakt os, hvis du er i tvivl om sortvalg, lagerbeholdning, plantning eller andet. Når du køber vinplanter hos os, får du en gratis plantevejledning samt en lille pose med kalk.
  • Vintergrønt citrustræ `Juno Yuzo` et smukt træ med hvide duftende blomster april – maj og små gule frugter.
  • Eukalyptus er en dekorativ plante med opret vækst og duftende småsølv grønne blade.
  • Tomatplanter og agurke planter er også oplagte at dyrke i drivhuset, og du vil typisk kunne få tomatplanter og agurkeplanter i midt april – begyndelsen af maj. Vi køber stort ind, så du kan vælge blandt mange forskellige sorter.

Areal inden anlæg og montering:

havetilbehør

Efter:

drivhus tilbehør

Efter 1 1/2 år
(klik for stort billede):

Bemærk: Drivhuse/orangerier er bestillingsvarer. Henvendelser vedr. montering, reklamation, reservedele til diverse drivhusmodeller, transportskader kan Juliana kontaktes på hjemmesiden www.juliana.com